THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES
click to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own textclick to generate your own text


BIODATA SHAHIRA

BIODATA SHAHIRA

KONSERT REUNION AF8:SHAHIRA(BILA CINTA)

DTKL ARTWORK BY PUTERI NURHIDAYAH MEGAT NOH

DTKL ARTWORK BY PUTERI NURHIDAYAH MEGAT NOH

Wednesday, March 23, 2011

Kerana Kampung Ini Cerita Kita

Assalammualaikum dan salam sejahtera,

Terima kasih orang kampung yang masih setia bersama menyokong Shahir dan Adira serta menjalin ukhuwah sesama kita.

Sejak awal penubuhan Shahiratics pada 8 April 2010 lagi,ada suara yang bertanya:Mengapa perlu menyokong Shahir dan Adira?Sedangkan Juara AF tetap SATU.Begitu juga untuk ABPBH 2010,bukankah Bintang Popular cuma SATU?Sayang a.k.a SHAYANG,itu saja jawapan yg tepat.Sayang seperti adik bagi yang lebih tua dan sayang seperti abang dan kakak bagi yg lebih muda,atau sayang seperti anak2 sendiri.Senang cakap,apabila 2 orang adik kita memasuki pertandingan,apakah kita akan menyokong salah seorang?Bukankah kita akan menyokong kedua2nya dan bersyukur jika salah seorang mendapat tempat?Mengapa perlu sayang Shahir dan Adira,bukannya Shahir atau Adira kenal setiap orang Shahiratics pun..anehnya,tanyalah setiap Shahiratics,kerana sayangkan Shahir dan Adira maka terjalin ukhuwah di antara penduduk kampung.Jika benar-benar niat menjalin ukhuwah di antara Shahiratics,percayalah,perasaan sayang antara satu sama lain memekar di hati walaupun berbeza usia,latar belakang dan personaliti.

Jatuh,naik turun Shahira,sama2 menjunjung.Jika ada yang pincang ditegur secara baik dan bukannya menambah jatuh lagi kerana kita cuma manusia biasa yang serba tidak sempurna.Saling bergantung antara satu sama lain.

Atas dasar kasih sayanglah,admins hanya admins,tiada presiden atau ketua.Ketua hanyalah Tok Ketua dan Opah Ketua(assistant kata org kg).Admins hanyalah sebahagian adik beradik Shahiratics.Sama ada antara mereka ini pioneer,kakak yang kami cari,mak tumpang Yayang,pandarazi,overdose atau apa sahaja panggilan hakikatnya tetap SATU.Sama ada admins atau bukan admins tetap WAHID.Muafakat di Kampung Fenink Lalat.Satu komuniti yang berkongsi idea tentang hiburan,kehidupan,ilmiah dan sebahagiannya.

Jika ada yang cuba memporak-perandakan ukhuwah yang dijalin ini atas niat peribadi maka semoga kita semua sama2 dilindungi dengan hasutan min al jin'nati wan nas.Kita cuma menjalin ukhuwah sesama kita.Mungkin pernah ada perbezaan pendapat,sedangkan lidah lagi tergigit.Tapi setiap kali ada yang panas kita sejukkan.Yang sudah sejuk kita saljukan lagi.:)

Shahir dan Adira,tabah menjunjung bersama kalian.Doa seorang ibu,bapa,kakak,abang,adik dan sahabat Shahiratics semoga kalian dilindungi Allah SWT selalu.Sesungguhnya Allah yang Maha Berhak menjatuhkan ujian.Kita cuma manusia biasa yang kadang-kadang terlupa kepadaNya saat riang tawa menguasai diri.

“Apakah manusia itu mengira bahawa mereka dibiarkan (saja) mengatakan : “Kami telah beriman”, sedang mereka tidak diuji lagi? Dan sesungguhnya kami telah menguji orang-orang yang sebelum mereka, maka sesungguhnya Allah mengetahui orang-orang yang benar dan sesungguhnya Dia mengetahui orang-orang yang dusta.” (Al-’Ankabut[29]:2-3)

InsyaAllah semoga antara kita semua akan terus saling ingat-mengingati dan sayang-menyayangi.Yang buruk dari kami admins dan yang baik semua dariNya.

Tiada yang lebih indah daripada mengukir senyuman tanpa perlu berkata apa-apa..=)

2 comments:

Anonymous said...

bagus2 ... i like it .. smoga opah kmbli mcm dlu2 .. xseksi .. brpkaian baek .. manis sgt .. sbb tu sy syg opah .. im fan shahir :)

Anonymous said...

terus maju ya shahiratics

DTKL ARTWORK BY JANNATUL HAZIRAH BOUVIER

DTKL ARTWORK BY JANNATUL HAZIRAH BOUVIER

DTKL ARTWORK BY LYA YAYA

DTKL ARTWORK BY LYA YAYA

PEMBERITAHUAN

PEMBERITAHUAN

ART WORK BY SHAHIRATICS(CREDIT TO ALL SHAHIRATICS)